Kako da izgradite kvalitetne odnose sa svojim zaposenima
Svako vreme nosi svoje izazove. Tako je i ovo, vreme pandemije virusa Covid 19, pred čitavo čovečanstvo, pa samim tim i pred biznis postavilo neke nove izazove i prepreke.
Zaposljavanje i HR, kao zajednički imenitelj svakog biznisa, se zbog toga našao između čekića i nakovnja u vidu potrebe poslodavca i održivog biznisa za kontinuiranim radom, širenjem i zaposljavanjem sa jedne strane i merama bezbednosti/ neizvesnošću sa druge strane.
Kao prvo i najlogičnije rešenje se nemetnuo rad od kuće koji je do pandemije u našem društvu bio retko zastupljen, više nepoznanica, kako za poslodavce tako i za zaposlene.
Danas, nakon više od godinu dana poslovanja pod ovakvim uslovima koje diktira Covid 19, gotovo svaka kompanija i zaposleni su na svojoj koži iskusili rad od kuće, upoznavši se sa pravnim okvirima takvog rada, pravima i obavezama poslodavca/zaposlenih.
Cilj ovog teksta nije da ponavljamo i citiramo sada već dobro poznata zakonska rešenja rada od kuće, mere zaštite koje je poslodavac dužan da obezbedi ukoliko nije u mogućnosti da organizuje rad od kuće, i slično.
Naprotiv, namera nam je da ovim tekstom ukratko ukažemo na “posebne mere” koje naša kompanija i njen HR primenjuje kao odgovor na navedene izazove.
Shvatili smo da je prva reakcija na ovo nezahvalno vreme u kojem poslujemo STRAH, strah svakog zaposlenog kao pojedinca, kao roditelja, kao korisnika kredita u banci, kao čoveka koji svojim radom treba da obezbedi život za sebe i svoju porodica.
Zato su “posebne mere” koju smo mi kao kompanija rešili da primenimo usmerene baš ka cilju umanjenja i otklanjanja straha kod naših zaposlenih.
Te mere se ogledaju u posebnom odnosu koji se trudimo da razvijemo sa svakim našim zaposlenim, vremenom koje smo spremni da izvojimo za njega, spremnošću da saslušamo njegove probleme i strahove gledajući ga pravo u oči bez lažne saosećajnosti, dajući mu tako priliku da firmu za koju radi i svoje pretpostavljane doživi kao saborce koji zajedno sa njim, rame uz rame, vode bitku za bolje sutra.
Na ovaj način ojačali smo veze među nama, postali smo bliskiji sa našim zaposlenim, dali im do znanja da za nas nisu sam broj u excell tableli ili mesto troška u cashflow projekciji jer kao što je Aristotel rekao “Nesreća otkriva one koji nisu pravi prijatelji” tako je i ova nedaća nama dala mogućnost da se pokažemo kao pravi prijatelji.
Ovakav pristup želimo da ukorenimo kao vrednost naše kompanije, ne samo u unutrašnjim odnosima sa zaposlenim već i sa našim klijentima i saradnicima.